Facebook Pixel

POLITICA DE RETUR

 

1. CADRUL LEGAL

1.1. EXERCITAREA DREPTULUI DE RETRAGERE

Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014, privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate la distanta, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit).

Consumatorul are dreptul de a se retrage din contract și de a solicita returnarea produselor cu restituirea sumelor platite sau inlocuirea produsului în următoarele situații:

a) Cu restituirea pretului integral al produsului  (fara taxele de livrare) daca produsul returnat este sigilat sau desigilat dar in aceeasi conditie in care a fost livrat;

b) Intreaga suma platita, inclusiv taxele de livrare:

  • Dacă produsul livrat nu corespunde specificațiilor afișate pe site, acesta poate fi returnat pentru înlocuire sau rambursarea integrală a contravalorii (în cazul în care produsul nu mai este disponibil);
  • Daca în primele 48 de ore de la primirea produsului se constata ca este nefuncțional, deteriorat sau prezinta abateri de la specificatiile de conformitate ale consumatorului, acesta va fi înlocuit cu un produs identic sau se va rambursa suma integrală dacă produsul nu mai este în stoc la momentul soluționării cererii. Vă recomandăm să verificați/testați produsele comandate în acest termen. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare;
  • Dacă produsul a fost livrat într-un colet deteriorat și prezintă semne vizibile de daune, vă recomandăm să fotografiați coletul pentru a proba starea coletului la livrare, sa refuzați primirea acestuia si sa ne contactati de urgenta.

Observatii:

  • In cazul in care clientul accepta totusi coletul si intra in posesia produsului prin preluarea de la curier, raspunderea pentru deteriorarea coletului sau a produsului revine exclusiv clientului deoarece se presupune ca a acceptat conditia in care a fost livrat. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare.
  • În cazul în care ați folosit un transportator ales de dumneavoastra, riscul este transferat în momentul predării produselor in sarcina clientului indiferent daca este o persoana fizica autorizata de client sa ridice personal produsul din depozitul nostru sau un serviciu de curierat - altul decat cei contractati de Mobino desemnat de client sa ridice si sa ii livreze produsul.

 

1.2. EXCEPTIILE DE LA DREPTUL DE RETRAGERE DIN CONTRACT

A. In conformitate cu legea in vigoare, mobino.ro isi rezerva dreptul de a nu accepta returnarea produselor:

  • susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  • care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator, (produsele din categoriile Casti In-Ear, Cosmetice si Ingrijire personala: periute de dinti si rezerve aferente, aparate de ras si rezerve aferente, epilatoare de orice tip, etc.);
  • dupa livrare, potrivit naturii lor, inseparabil amestecate cu alte asemenea elemente;
  • cu continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat la cunostinta de faptul ca isi pierde dreptul de retragere;
  • din categoria Parfumuri care nu au pulverizator;
  • din categoria Imprimante/Multifunctionale/Aparate de fax care au Cartusele/Tonerele desigilate.

B. Următoarele acțiuni pot duce la diminuarea valorii produsului returnat sau chiar la pierderea dreptului de retragere:

  • Folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului (in aceeasi masura in care ar fi fost posibil daca produsul ar fi fost achizitionat si testat direct in magazin) – retinerea poate fi intre 10-90% si se va calcula raportat la masurile care trebuiesc aplicate pentru readucerea produsului la conformitate pentru recomercializare.
  • Ruperea sigiliilor puse de producator pentru impiedicarea interventiilor neautorizate, poate duce la pierderea dreptului de retur;
  • Ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs), poate duce la dimininuarea cu pana la 20 % din valoarea produsului care se poate cumula cu alte retineri;
  • Zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe (care nu mai pot fi indepartate pentru aducerea produsului la conformitate) - retinerea se va calcula raportat la masurile care trebuiesc aplicate pentru readucerea produsului la conformitate pentru recomercializare.
  • Desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartușe de cerneală, toner etc.) - duce la pierderea dreptului de retur;
  • Desigilarea produselor alimentare, cosmetice, de îngrijire personală, de curățenie, produselor pentru copii și nou-născuți sau de lenjerie intimă - duce la pierderea dreptului de retur;
  • Deteriorarea produselor sau punerea acestora într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor duce la refuzarea returului.
  • Dacă ați achiziționat mai multe produse identice și doriți returnarea lor, asigurați-vă că doar unul dintre acestea a fost desigilat. Returnarea celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate sau defecte.
  • Becuri, lanterne, prelungitoare, prize, baterii, acumulatori şi încărcătoare, poţi să le returnezi doar dacă sunt sigilate.

Nota: Diminuarea valorii produsului poate fi  între 10% și 90% din valoarea inițială a produsului si va fi comunicată către client la receptionarea produselor.

 

1.3. OBLIGATII

A. Care revin SC MOBINO ENTERPRISE S.R.L.:

  • Sa asigure un proces de retur cat mai usor si transparent pentru consumator;
  • Sa respecte dreptul clientilor la retragerea din contract in conditiile legal stipulate;
  • Sa ofere consumatorului toate informatiile necesare, legate de dreptul de retragere din contract, in baza legislatiei in vigoare;
  • Sa sustina consumatorul pe tot parcursul procesului de retur;
  • Sa restituie sumele datorate consumatorului folosind aceleasi modalitati de plata prin care s-a facut achitarea produsului (exceptie in cazul platii numerar la livrare cand rambursarea se va face prin transfer bancar in cont bancar transmis neechivoc de consumator).

Nota: In cazul in care consumatorul nu are posibilitatea de a comunica un cont bancar, restituirea se poate face prin mandat postal.

B. Care revin consumatorului:

Consumatorul este responsabil pentru:

  • Diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea si testarea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor care putea fi realizata direct in magazin;
  • Diminuarea valorii de recomercializare in cazul in care ambalajul original este deteriorat sau incomplet, taiat, zgariat, inscris sau acoperit cu etichete adezive sau bunul returnat prezinta urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri mecanice, accesorii lipsa, manuale si brosuri rupte, murdare sau lipsa;
  • Sa informeze Mobino.ro referitor la intentia de retragere din contract si la modalitatea aleasa pentru aducerea in depozit a produsului in termenul legal de 14 zile de la receptionarea produsului. Daca clientul alege sa trimita produsul prin curier, produsele se pot returna prin orice companie de curierat care asigura livrarea coletului de retur la depozitul Mobino.- Fan Courier, Cargus sau Sameday. Returnarea personala se poate face la aceeasi adresa in intervalul orar 9:00-17:00.
  • Returnarea produsului achizitionat si suportarea costului de returnare.
  • Protejarea ambalajului original al produsului pe durata transportului de retur prin utilizarea unui ambalaj exterior de transport, adecvat dimensiunilor si caracteristicilor produsului returnat (ex. (cutie de carton sau plic cu bule). Orice deteriorare, survenita pe durata transportului de retur cade in raspunderea consumatorului.
  • Sa se asigure ca produsul returnat nu este protejat de parole si ca este resetat la setarile din fabrica.
  • Sa se asigure ca produsul returnat defect este curatat si igienizat, mai ales daca este vorba de un produs de utilizare personala, folosit (ex. Casti in-ear, termometre, perii par, aparate ras etc.).
  • Sa restituie toate componentele primite initial impreuna cu produsul in ambalajul original (incarcator, cablu de date, manual, accesorii etc.);
  • In cazul articolelor de bucatarie/ uz casnic sa se asigure ca produsul a fost bine curatat si nu prezinta mirosuri de mancare sau uleiuri aromatice- daca produsul prevede. Produsul trebuie testat doar in masura in care ar fi fost testat in magazin fara a fi folosit. In caz contrar se vor retine costuri pentru aducere la conformitate sau chiar se poate pierde dreptul de retur daca produsul nu mai poate fi adus la conformitate.

 

2. PROCEDURA DE RETUR- retragerea din contract

a) Consumatorul trebuie să informeze SC MOBINO ENTERPRISE S.R.L. cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele următoare:

  • Declaratie neechivoca facuta pe un mediu durabil, preferabil pe e-mail: retur@mobino.ro;
  • Telefonic, la numarul de telefon: 031-4256069.

b) Dupa ce clientul inregistraza cererea de retur, va fi contactat telefonic sau prin e-mail de departamentul RMA pentru confirmare, imediat ce va fi posibil dar nu mai tarziu de 72 de ore. Dupa confirmarea cererii de retur produsul trebuie returnat fără întârziere nejustificată și în decurs de maxim 48 de ore de la anunțarea deciziei de retragere din contract. Daca produsul nu ajunge la noi in maxim 5 zile de la data notificarii cererea de retur se considera anulata. Consumatorului revenindu-i în totalitate obligativitatea de a plăti costul expediției.

c) Produsele trebuie returnate catre SC MOBINO ENTERPRISE S.R.L. prin serviciul de curierat agreat sau predate personal reprezentantilor firmei la adresa depozitului: Strada Balantei, Numarul 46, localitate Petresti, judet Ilfov, cod postal 077067, Romania, numar de telefon: + 0314256069.

Nota: Inainte de plasarea la curier puteti pastra poze cu produsul si modul de ambalare (pentru a avea dovada conditiei in care produsul a fost predat la curier).

In cazul in care SC MOBINO ENTERPRISE S.R.L. va trebui să înapoieze contravaloarea unui transport de retur, SC MOBINO ENTERPRISE S.R.L. se obligă să ramburseze doar contravaloarea serviciului de transport Standard. Dacă clientul optează pentru o modalitate de expediție mai costisitoare, va suporta diferența de preț achitată.

Pentru a face dovada costului de transport platit la trimiterea produsului retur, clientul trebuie sa trimita pe mail foto cu chitanta primita de la curier pentru plata transportului. 

Riscul pierderii sau deteriorarii coletului/ produsului pe parcursul transportului de retur este asumat de client in relatia cu curierul.

Mentiuni:

  • Seria produsului returnat trebuie sa fie aceeasi cu cea din certificatul de garantie;
  • Dacă produsele returnate au fost însoțite de eventuale bonusuri/cadouri, acestea trebuie returnate, altfel valoarea acestora se va diminua din valoarea returului;
  • Consumatorul nu poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă, și care au fost desigilate. Aceste bunuri includ produse alimentare, cosmetice, lenjerie, produse de utilizare personala care au intrat în contact cu pielea/parul/cavitatea bucală/urechi;
  • SC MOBINO ENTERPRISE S.R.L. va putea amâna rambursarea contravalorii produsului până la receptionarea produsului care a făcut obiectul vânzării.

 

3. ANALIZA SI SOLUTIONAREA CERERII DE RETUR:

Termenul legal de rezolvare a unui retur este de 14 zile de la inregistrarea/comunicarea  cererii de retur/ intentiei de retragere din contract.

In cazul în care ultima zi a termenului este o zi nelucrătoare, profesionistul prelungeşte termenul în mod corespunzător. Daca clientul intarzie cu trimiterea produsului, solutionarea se poate extinde dincolo de termenul de 14 zile.

In cazul respingerii cererii de retur (atunci cand produsul si-a pierdut/sau se constata ca nu avea dreptul de retragere din contract), Mobino.ro va comunica clientului rezolutia argumentata pentru care nu poate accepta returul si il va notifica cu privire la modalitatea in care produsul va fi restituit clientului.

Costul de transport pentru restituirea produsului refuzat la retur va fi atribuit coletului cu titlu de ,,Plata la destinatar” pe care clientul va fi nevoit sa il achite la receptionarea de de la curier a produsului refuzat la retur.

Daca clientul, nu ridica coletul cu produsul respins la retur de la curier, SC MOBINO ENTERPRISE S.R.L va depozita gratuit coletul pentru o perioada de 60 de zile - timp pe care clientul il are la dispozitie pentru a recupera produsul.

Pentru recuperarea produsului refuzat la retur, clientul trebuie sa notifice  SC MOBINO ENTERPRISE S.R.L  ca doreste recuperarea produsului si sa plateasca prin transfer bancar sau link de plata contravaloarea celor trei transportului efectuate in contul returului.

Procedura restituire produs:

  • Clientul ofera adresa unde sa se restituie produsul refuzat la retur - aceasta informatie este echivalentul declaratiei ca s-a acceptat rezolutia comunicata si clientul este interesat sa isi recupereze produsul si va receptiona coletul de la curier;
  • Coletul este trimis pe adresa comunicata dupa ce clientul este informat despre serviciul de curierat ales si numarul de AWB aferent;
  • Daca la momentul livrarii, clientul nu colaboreaza cu curierul pentru receptionarea coletului si produsul se intoarce la noi – vom considera ca acest client a renuntat la revendicarea produsului;
  • Daca rezolutia nu este acceptata de client si acesta refuza sa ne ofere o adresa de livrare , produsul poate fi pastrat timp de 60 de zile de la data comunicarii rezolutiei dupa care poate fi dezafectat. Clientul va fi informat despre acest termen in vederea revendicarii produsului.

 

4. COSTURI SI TAXE SPECIALE PENTRU RENUNTAREA LA CUMPARARE

A. Costuri suportate de catre cumparator:

  • Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, se va solicita o taxa pentru igienizarea si readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia;
  • Costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia cumparatorul se retrage din contract in termen de 14 zile de la receptia produsului.

B. Costuri suportate de catre vanzator:

  • Produs ce nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului.
  • Produs ce nu este conform specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului.
  • Produs nefunctional in primele 48 de ore de la receptie sau colete ce prezinta deteriorari la receptie.

Nota: Defectul sau neconformitatea trebuie semnalate in primele 48 de ore de la receptia produsului.

 

5. RAMBURSAREA SUMELOR

  • Rambursarea sumelor se va face in cel mult 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului, transmisa catre mobino.ro;
  • Ziua in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere din contract nu se va lua in seama la calculul termenului, iar in cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, SC MOBINO ENTERPRISE SRL va prelungi termenul in mod corespunzator. De asemenea, daca pe cuprinsul celor 14 zile lucratoare se suprapun zile libere legal e, termenul re rambursare poate fi prelungit in consecinta.
  • Comerciantul va utiliza aceeași modalitate de plată pentru rambursare ca cea utilizată de consumator pentru tranzacția inițială (exceptie in cazul platii numerar la livrare, cand rambursarea se va face prin transfer bancar in cont bancar transmis neechivoc de consumator).
  • Clientul va fi informat in momentul restituirii sumelor datorate de comerciant referitor la suma rambursata, modalitatea de rambursare si termenul in care banii pot fi disponibili in contul clientului.